Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 157 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,6 %32,4 %1 140 00095 %
Yle TV215,8 %5,5 %1 037 00087 %
Yle Teema&Fem4,4 %5,2 %888 00074 %
Yle yhteensä55,8 %43,1 %1 149 00096 %
MTV317,3 %24,6 %1 070 00089 %
Sub1,4 %1,7 %683 00057 %
AVA1,4 %0,9 %562 00047 %
C More Total0,5 %0,8 %107 0009 %
MTV yhteensä20,6 %28,0 %1 103 00092 %
Nelonen5,6 %9,0 %984 00082 %
Jim1,6 %1,6 %615 00051 %
Liv1,4 %1,5 %601 00050 %
Hero0,9 %1,1 %444 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %13,2 %1 020 00085 %
TV52,2 %2,8 %744 00062 %
Kutonen1,8 %1,8 %511 00043 %
Frii1,7 %2,2 %460 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0003 %
TLC1,5 %1,6 %461 00039 %
Warner Bros. Discovery8,0 %9,3 %868 00072 %
STAR Channel1,3 %1,2 %462 00039 %
National Geographic Channel2,0 %1,7 %464 00039 %
Disney Finland3,3 %3,0 %655 00055 %
Paramount Network0,1 %0,0 %71 0006 %
AlfaTV0,8 %1,4 %490 00041 %
Muut1,9 %2,1 %331 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 157 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.