Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 154 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,2 %33,1 %1 138 00095 %
Yle TV214,0 %7,7 %1 029 00086 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,9 %903 00075 %
Yle yhteensä55,2 %44,7 %1 154 00096 %
MTV317,0 %23,5 %1 074 00090 %
Sub1,7 %2,0 %713 00060 %
AVA1,3 %1,0 %580 00048 %
C More Total0,4 %0,6 %119 00010 %
MTV yhteensä20,4 %27,2 %1 099 00092 %
Nelonen5,2 %8,0 %970 00081 %
Jim1,8 %1,8 %650 00054 %
Liv1,1 %1,0 %549 00046 %
Hero0,8 %1,1 %459 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %11,9 %1 004 00084 %
TV52,7 %3,1 %726 00061 %
Kutonen1,3 %1,3 %499 00042 %
Frii1,7 %2,2 %482 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC1,5 %1,8 %444 00037 %
Warner Bros. Discovery8,8 %10,0 %854 00071 %
STAR Channel1,5 %1,3 %454 00038 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %487 00041 %
Disney Finland3,7 %2,7 %659 00055 %
Paramount Network0,1 %0,0 %64 0005 %
AlfaTV0,8 %1,6 %490 00041 %
Muut2,0 %2,0 %276 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 154 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.