Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2020
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 237 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,6 %1 786 00071 %
Yle TV211,8 %6,6 %1 639 00066 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,8 %1 217 00049 %
Yle yhteensä43,2 %33,9 %2 010 00080 %
MTV319,3 %25,3 %1 885 00075 %
Sub3,2 %3,2 %1 276 00051 %
AVA2,7 %2,8 %989 00040 %
C More Total0,2 %0,2 %139 0006 %
MTV yhteensä25,5 %31,5 %2 023 00081 %
Nelonen7,6 %10,6 %1 704 00068 %
Jim2,3 %2,5 %1 011 00040 %
Liv2,1 %1,9 %954 00038 %
Hero1,3 %1,4 %683 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,5 %1 890 00076 %
TV53,4 %3,9 %1 185 00047 %
Kutonen1,1 %1,0 %773 00031 %
Frii2,5 %2,6 %718 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0002 %
TLC3,0 %3,4 %729 00029 %
Warner Bros. Discovery10,5 %11,4 %1 533 00061 %
STAR Channel2,5 %2,3 %821 00033 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %701 00028 %
Disney Finland4,2 %3,6 %1 106 00044 %
Paramount Network0,2 %0,1 %145 0006 %
AlfaTV0,6 %1,0 %543 00022 %
Muut2,6 %2,0 %514 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 237 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.