Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2020
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 388 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,3 %1 852 00069 %
Yle TV212,1 %6,6 %1 743 00065 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,7 %1 243 00046 %
Yle yhteensä43,0 %33,7 %2 134 00080 %
MTV319,4 %25,5 %1 997 00075 %
Sub3,3 %3,2 %1 323 00049 %
AVA2,7 %2,8 %1 012 00038 %
C More Total0,2 %0,3 %159 0006 %
MTV yhteensä25,6 %31,7 %2 153 00080 %
Nelonen7,7 %10,7 %1 800 00067 %
Jim2,2 %2,5 %1 031 00038 %
Liv2,1 %1,9 %974 00036 %
Hero1,3 %1,4 %697 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,5 %2 003 00075 %
TV53,4 %3,9 %1 228 00046 %
Kutonen1,1 %1,1 %802 00030 %
Frii2,5 %2,6 %721 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0002 %
TLC3,0 %3,4 %739 00028 %
Warner Bros. Discovery10,4 %11,4 %1 599 00060 %
STAR Channel2,5 %2,3 %844 00032 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %717 00027 %
Disney Finland4,1 %3,6 %1 146 00043 %
Paramount Network0,2 %0,1 %148 0006 %
AlfaTV0,6 %1,0 %546 00020 %
Muut2,7 %2,0 %551 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 388 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.