Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 092 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %25,1 %1 680 00070 %
Yle TV214,8 %8,4 %1 612 00067 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %1 167 00048 %
Yle yhteensä46,0 %36,9 %1 896 00079 %
MTV314,2 %19,8 %1 713 00071 %
Sub3,5 %4,3 %1 301 00054 %
AVA1,7 %1,7 %890 00037 %
C More Total0,8 %1,0 %248 00010 %
MTV yhteensä20,1 %26,8 %1 886 00078 %
Nelonen7,0 %10,3 %1 602 00066 %
Jim2,6 %2,5 %1 046 00043 %
Liv1,3 %1,4 %863 00036 %
Hero1,3 %1,4 %732 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,6 %1 747 00072 %
TV53,3 %3,3 %1 121 00046 %
Kutonen3,1 %3,1 %965 00040 %
Frii1,5 %1,7 %689 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %102 0004 %
TLC1,1 %1,3 %604 00025 %
Warner Bros. Discovery11,1 %11,4 %1 437 00060 %
STAR Channel3,0 %2,5 %891 00037 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %851 00035 %
Disney Finland6,1 %4,8 %1 189 00049 %
Paramount Network0,4 %0,3 %189 0008 %
AlfaTV0,4 %0,8 %533 00022 %
Muut3,7 %3,3 %632 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 092 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.