Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %23,7 %3 383 00069 %
Yle TV215,0 %6,3 %3 233 00066 %
Yle Teema&Fem3,7 %4,1 %2 340 00048 %
Yle yhteensä45,1 %34,1 %3 852 00078 %
MTV316,7 %23,1 %3 534 00072 %
Sub2,9 %3,3 %2 431 00049 %
AVA2,0 %1,9 %1 847 00038 %
C More Total0,6 %0,7 %345 0007 %
MTV yhteensä22,2 %29,0 %3 785 00077 %
Nelonen8,3 %12,0 %3 394 00069 %
Jim2,6 %2,6 %2 066 00042 %
Liv1,9 %2,1 %1 834 00037 %
Hero1,2 %1,3 %1 389 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %18,1 %3 672 00075 %
TV52,8 %3,3 %2 374 00048 %
Kutonen2,6 %2,5 %1 762 00036 %
Frii1,9 %2,1 %1 330 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %170 0003 %
TLC1,8 %2,0 %1 379 00028 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,9 %3 013 00061 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 650 00034 %
National Geographic Channel2,2 %1,8 %1 409 00029 %
Disney Finland4,7 %4,0 %2 172 00044 %
Paramount Network0,2 %0,2 %307 0006 %
AlfaTV0,5 %0,8 %1 009 00021 %
Muut3,2 %2,9 %1 270 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 282 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.