Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 210 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %8,7 %789 00057 %
Yle TV212,1 %8,8 %872 00062 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,5 %417 00030 %
Yle yhteensä24,0 %19,1 %1 015 00073 %
MTV318,3 %23,4 %893 00064 %
Sub6,5 %6,9 %718 00051 %
AVA2,9 %2,9 %469 00034 %
C More Total0,4 %0,2 %70 0005 %
MTV yhteensä28,2 %33,4 %1 046 00075 %
Nelonen12,4 %16,5 %926 00066 %
Jim4,1 %4,3 %524 00038 %
Liv2,7 %2,1 %379 00027 %
Hero1,5 %1,8 %296 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,7 %24,7 %1 013 00073 %
TV54,2 %4,3 %569 00041 %
Kutonen4,1 %2,9 %411 00029 %
Frii1,9 %1,4 %295 00021 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %46 0003 %
TLC2,7 %2,9 %298 00021 %
Warner Bros. Discovery14,2 %12,6 %805 00058 %
STAR Channel4,2 %4,0 %382 00027 %
National Geographic Channel2,7 %1,5 %284 00020 %
Disney Finland6,9 %5,4 %512 00037 %
Paramount Network0,5 %0,3 %92 0007 %
AlfaTV0,1 %0,2 %102 0007 %
Muut5,5 %4,2 %420 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 210 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.