Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 342 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,2 %1 252 00089 %
Yle TV29,2 %7,3 %1 095 00078 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,7 %899 00064 %
Yle yhteensä40,9 %35,1 %1 291 00092 %
MTV315,2 %19,3 %1 199 00085 %
Sub3,8 %3,9 %945 00067 %
AVA2,3 %2,2 %748 00053 %
C More Total0,3 %0,3 %93 0007 %
MTV yhteensä21,6 %25,7 %1 251 00089 %
Nelonen9,5 %13,4 %1 133 00081 %
Jim2,9 %2,5 %777 00055 %
Liv2,2 %2,0 %707 00050 %
Hero1,7 %2,2 %582 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %20,2 %1 209 00086 %
TV54,0 %4,3 %881 00063 %
Kutonen2,3 %2,2 %670 00048 %
Frii2,5 %2,6 %542 00039 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %62 0004 %
TLC1,9 %2,1 %427 00030 %
Warner Bros. Discovery12,0 %11,9 %1 064 00076 %
STAR Channel2,5 %2,1 %582 00041 %
National Geographic Channel2,8 %2,3 %610 00043 %
Disney Finland5,3 %4,3 %786 00056 %
Paramount Network0,4 %0,3 %134 00010 %
AlfaTV0,3 %0,5 %386 00027 %
Muut3,3 %2,0 %357 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 342 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.