Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,6 %1 787 00069 %
Yle TV211,6 %8,7 %1 800 00069 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %1 207 00046 %
Yle yhteensä44,3 %37,0 %2 064 00079 %
MTV314,7 %19,8 %1 845 00071 %
Sub3,6 %4,0 %1 385 00053 %
AVA1,3 %1,2 %932 00036 %
C More Total0,8 %0,8 %196 0008 %
MTV yhteensä20,4 %25,7 %2 010 00077 %
Nelonen7,9 %11,4 %1 747 00067 %
Jim2,8 %2,8 %1 174 00045 %
Liv1,2 %1,2 %876 00034 %
Hero1,3 %1,9 %741 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %17,3 %1 907 00073 %
TV53,6 %3,8 %1 188 00046 %
Kutonen3,3 %3,1 %1 017 00039 %
Frii1,5 %1,7 %693 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %117 0004 %
TLC0,8 %1,0 %555 00021 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,4 %1 545 00059 %
STAR Channel2,8 %2,3 %858 00033 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %841 00032 %
Disney Finland6,2 %4,6 %1 177 00045 %
Paramount Network0,3 %0,3 %219 0008 %
AlfaTV0,5 %0,8 %539 00021 %
Muut3,6 %3,0 %744 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 274 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.