Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 335 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,9 %1 213 00087 %
Yle TV29,8 %6,3 %1 114 00080 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %893 00064 %
Yle yhteensä40,1 %34,2 %1 282 00092 %
MTV316,3 %21,3 %1 224 00087 %
Sub4,0 %4,3 %881 00063 %
AVA1,9 %2,0 %694 00050 %
C More Total0,5 %0,5 %138 00010 %
MTV yhteensä22,8 %28,1 %1 260 00090 %
Nelonen9,1 %12,9 %1 111 00079 %
Jim2,7 %2,6 %751 00054 %
Liv1,8 %1,8 %703 00050 %
Hero2,1 %2,6 %639 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,9 %1 178 00084 %
TV53,2 %2,4 %819 00058 %
Kutonen2,8 %2,7 %711 00051 %
Frii2,6 %2,6 %661 00047 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %47 0003 %
TLC1,9 %2,0 %470 00034 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,1 %1 051 00075 %
STAR Channel2,4 %2,1 %642 00046 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %586 00042 %
Disney Finland5,5 %4,0 %834 00060 %
Paramount Network0,3 %0,3 %145 00010 %
AlfaTV0,3 %0,5 %407 00029 %
Muut3,8 %2,8 %362 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 335 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.