Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 199 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %10,5 %764 00055 %
Yle TV211,2 %6,1 %769 00055 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,2 %398 00028 %
Yle yhteensä23,6 %17,7 %965 00069 %
MTV318,0 %24,4 %936 00067 %
Sub6,3 %6,7 %678 00048 %
AVA3,6 %3,1 %439 00031 %
C More Total0,6 %0,5 %117 0008 %
MTV yhteensä28,4 %34,7 %1 046 00075 %
Nelonen9,8 %13,3 %837 00060 %
Jim4,1 %4,8 %549 00039 %
Liv2,4 %2,2 %424 00030 %
Hero1,2 %1,4 %293 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %21,8 %958 00068 %
TV53,3 %3,1 %543 00039 %
Kutonen3,4 %3,5 %471 00034 %
Frii2,2 %1,8 %319 00023 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %58 0004 %
TLC2,7 %2,4 %287 00021 %
Warner Bros. Discovery13,5 %11,7 %830 00059 %
STAR Channel5,1 %4,5 %456 00033 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %325 00023 %
Disney Finland8,2 %6,8 %564 00040 %
Paramount Network0,5 %0,4 %115 0008 %
AlfaTV0,2 %0,2 %139 00010 %
Muut8,2 %6,7 %478 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 199 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.