Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 083 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %26,0 %1 713 00071 %
Yle TV214,5 %7,3 %1 623 00067 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 105 00046 %
Yle yhteensä45,3 %36,1 %1 864 00077 %
MTV314,8 %20,7 %1 705 00071 %
Sub3,9 %4,4 %1 292 00053 %
AVA1,4 %1,3 %903 00037 %
C More Total1,3 %1,6 %292 00012 %
MTV yhteensä21,4 %27,9 %1 862 00077 %
Nelonen7,4 %10,7 %1 579 00065 %
Jim2,4 %2,5 %1 004 00042 %
Liv1,1 %1,0 %856 00035 %
Hero1,2 %1,7 %780 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,9 %1 728 00072 %
TV52,6 %3,1 %1 098 00045 %
Kutonen3,4 %3,3 %1 019 00042 %
Frii1,5 %1,7 %668 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %115 0005 %
TLC1,1 %1,3 %601 00025 %
Warner Bros. Discovery10,6 %11,0 %1 446 00060 %
STAR Channel3,1 %2,5 %861 00036 %
National Geographic Channel3,2 %2,7 %826 00034 %
Disney Finland6,3 %5,1 %1 159 00048 %
Paramount Network0,3 %0,3 %201 0008 %
AlfaTV0,4 %0,8 %506 00021 %
Muut3,4 %2,8 %641 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 083 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.