Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %26,3 %1 721 00071 %
Yle TV213,1 %9,2 %1 656 00069 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 050 00043 %
Yle yhteensä45,8 %38,3 %1 895 00078 %
MTV315,3 %21,1 %1 746 00072 %
Sub3,4 %3,7 %1 293 00054 %
AVA1,5 %1,4 %888 00037 %
C More Total0,8 %0,8 %182 0008 %
MTV yhteensä21,0 %27,0 %1 836 00076 %
Nelonen7,6 %10,6 %1 585 00066 %
Jim2,5 %2,7 %1 125 00047 %
Liv1,0 %0,9 %852 00035 %
Hero1,5 %1,8 %760 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %16,0 %1 734 00072 %
TV52,6 %2,6 %1 053 00044 %
Kutonen3,7 %3,4 %1 025 00042 %
Frii1,4 %1,7 %716 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %89 0004 %
TLC1,0 %1,0 %593 00025 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,2 %1 440 00060 %
STAR Channel3,0 %2,5 %909 00038 %
National Geographic Channel3,3 %2,4 %838 00035 %
Disney Finland6,3 %4,9 %1 179 00049 %
Paramount Network0,3 %0,3 %232 00010 %
AlfaTV0,5 %0,8 %563 00023 %
Muut4,0 %3,5 %610 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 080 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.