Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2020
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %26,0 %1 798 00069 %
Yle TV213,6 %9,3 %1 784 00069 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %1 095 00042 %
Yle yhteensä45,7 %38,1 %2 035 00078 %
MTV315,2 %21,3 %1 849 00071 %
Sub3,5 %3,7 %1 366 00052 %
AVA1,5 %1,4 %915 00035 %
C More Total0,9 %0,8 %221 0009 %
MTV yhteensä21,2 %27,2 %1 951 00075 %
Nelonen7,8 %10,6 %1 691 00065 %
Jim2,4 %2,7 %1 152 00044 %
Liv1,0 %0,9 %877 00034 %
Hero1,5 %1,8 %769 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,0 %1 847 00071 %
TV52,6 %2,6 %1 083 00042 %
Kutonen3,6 %3,4 %1 052 00040 %
Frii1,4 %1,7 %727 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %104 0004 %
TLC1,0 %1,0 %605 00023 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,1 %1 504 00058 %
STAR Channel3,0 %2,6 %951 00037 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %865 00033 %
Disney Finland6,2 %4,9 %1 230 00047 %
Paramount Network0,3 %0,3 %238 0009 %
AlfaTV0,5 %0,8 %566 00022 %
Muut4,2 %3,6 %683 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 244 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.