Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 191 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,6 %12,0 %811 00058 %
Yle TV213,8 %9,1 %815 00058 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,6 %407 00029 %
Yle yhteensä28,3 %22,7 %1 000 00072 %
MTV318,8 %24,1 %914 00065 %
Sub5,8 %5,6 %676 00048 %
AVA3,0 %2,6 %469 00034 %
C More Total0,8 %0,4 %92 0007 %
MTV yhteensä28,4 %32,7 %1 027 00074 %
Nelonen10,3 %13,7 %811 00058 %
Jim3,7 %4,4 %580 00042 %
Liv2,5 %2,2 %442 00032 %
Hero1,9 %2,0 %293 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %22,3 %977 00070 %
TV53,4 %3,7 %497 00036 %
Kutonen3,2 %2,6 %431 00031 %
Frii2,0 %1,6 %300 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %38 0003 %
TLC2,2 %2,1 %304 00022 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,4 %787 00056 %
STAR Channel5,4 %4,7 %446 00032 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %326 00023 %
Disney Finland8,0 %6,3 %558 00040 %
Paramount Network0,7 %0,6 %124 0009 %
AlfaTV0,2 %0,3 %161 00012 %
Muut4,7 %4,6 %340 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 191 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.