Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2020
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,4 %33,8 %1 168 00098 %
Yle TV211,9 %7,4 %1 074 00090 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,9 %878 00073 %
Yle yhteensä55,1 %45,2 %1 171 00098 %
MTV318,0 %24,5 %1 082 00090 %
Sub1,4 %1,5 %722 00060 %
AVA1,7 %1,3 %543 00045 %
C More Total0,6 %0,6 %124 00010 %
MTV yhteensä21,7 %27,9 %1 099 00092 %
Nelonen5,8 %8,3 %999 00083 %
Jim1,6 %1,9 %693 00058 %
Liv1,4 %1,3 %617 00051 %
Hero0,8 %1,0 %454 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %12,6 %1 049 00088 %
TV52,2 %2,7 %668 00056 %
Kutonen1,5 %1,3 %494 00041 %
Frii1,8 %2,3 %517 00043 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0003 %
TLC1,5 %1,6 %465 00039 %
Warner Bros. Discovery7,5 %8,1 %854 00071 %
STAR Channel1,3 %1,3 %454 00038 %
National Geographic Channel2,2 %1,8 %478 00040 %
Disney Finland3,5 %3,1 %631 00053 %
Paramount Network0,1 %0,0 %100 0008 %
AlfaTV0,8 %1,3 %518 00043 %
Muut1,8 %1,8 %262 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 171 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.