Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2020
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 915 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 300 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,1 %3 535 00072 %
Yle TV211,9 %7,8 %3 300 00067 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %2 203 00045 %
Yle yhteensä45,1 %37,0 %3 895 00079 %
MTV317,5 %23,4 %3 588 00073 %
Sub3,0 %3,1 %2 543 00052 %
AVA2,1 %1,9 %1 840 00037 %
C More Total0,6 %0,5 %347 0007 %
MTV yhteensä23,2 %28,9 %3 822 00078 %
Nelonen7,9 %10,9 %3 240 00066 %
Jim2,4 %2,6 %2 163 00044 %
Liv1,8 %1,6 %1 857 00038 %
Hero1,3 %1,6 %1 431 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,7 %3 596 00073 %
TV52,9 %3,2 %2 140 00044 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 760 00036 %
Frii2,0 %2,3 %1 505 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %123 0003 %
TLC1,9 %1,9 %1 366 00028 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,8 %2 945 00060 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 659 00034 %
National Geographic Channel2,3 %1,7 %1 458 00030 %
Disney Finland4,9 %3,9 %2 160 00044 %
Paramount Network0,3 %0,3 %394 0008 %
AlfaTV0,5 %0,8 %1 078 00022 %
Muut3,1 %2,7 %1 067 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 300 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.