Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2020
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 403 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 337 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,1 %1 247 00089 %
Yle TV211,0 %7,7 %1 105 00079 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %848 00060 %
Yle yhteensä41,8 %35,8 %1 295 00092 %
MTV316,1 %21,8 %1 227 00087 %
Sub3,5 %3,6 %925 00066 %
AVA2,2 %2,2 %744 00053 %
C More Total0,4 %0,2 %98 0007 %
MTV yhteensä22,1 %27,8 %1 258 00090 %
Nelonen9,2 %12,3 %1 126 00080 %
Jim2,6 %2,3 %739 00053 %
Liv2,0 %1,6 %693 00049 %
Hero1,7 %2,1 %613 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,3 %1 196 00085 %
TV53,4 %3,4 %846 00060 %
Kutonen3,1 %3,0 %736 00052 %
Frii2,4 %2,7 %621 00044 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %54 0004 %
TLC1,9 %2,0 %513 00037 %
Warner Bros. Discovery11,2 %11,4 %1 059 00076 %
STAR Channel2,5 %1,9 %614 00044 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %585 00042 %
Disney Finland5,0 %3,7 %788 00056 %
Paramount Network0,4 %0,3 %152 00011 %
AlfaTV0,3 %0,4 %377 00027 %
Muut3,7 %2,4 %332 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 337 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.