Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2020
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,4 %12,0 %925 00066 %
Yle TV210,4 %7,0 %869 00062 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,0 %463 00033 %
Yle yhteensä25,5 %20,0 %1 092 00078 %
MTV320,5 %26,3 %1 018 00073 %
Sub5,7 %5,7 %717 00051 %
AVA2,6 %2,6 %483 00035 %
C More Total1,3 %1,0 %151 00011 %
MTV yhteensä30,0 %35,6 %1 114 00080 %
Nelonen11,9 %15,1 %921 00066 %
Jim4,1 %4,2 %584 00042 %
Liv2,3 %2,3 %471 00034 %
Hero1,2 %1,0 %334 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,4 %22,6 %1 031 00074 %
TV54,6 %4,5 %655 00047 %
Kutonen3,6 %3,0 %505 00036 %
Frii1,5 %1,2 %297 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %47 0003 %
TLC2,6 %2,4 %405 00029 %
Warner Bros. Discovery12,9 %11,5 %905 00065 %
STAR Channel5,1 %4,4 %527 00038 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %345 00025 %
Disney Finland7,9 %6,4 %663 00048 %
Paramount Network1,0 %0,9 %141 00010 %
AlfaTV0,1 %0,1 %123 0009 %
Muut3,3 %2,9 %359 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 234 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.