Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2020
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 415 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 119 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %27,9 %1 811 00075 %
Yle TV210,5 %7,7 %1 635 00068 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %1 137 00047 %
Yle yhteensä44,5 %37,8 %1 977 00082 %
MTV316,1 %22,0 %1 811 00075 %
Sub3,4 %3,4 %1 277 00053 %
AVA1,5 %1,4 %910 00038 %
C More Total1,1 %1,0 %316 00013 %
MTV yhteensä22,0 %27,9 %1 907 00079 %
Nelonen8,3 %11,4 %1 639 00068 %
Jim2,7 %2,4 %1 087 00045 %
Liv1,2 %1,2 %866 00036 %
Hero1,2 %1,5 %788 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,4 %1 818 00075 %
TV53,0 %3,0 %1 211 00050 %
Kutonen3,6 %3,2 %1 039 00043 %
Frii1,3 %1,3 %677 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %83 0003 %
TLC1,0 %1,1 %650 00027 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,6 %1 557 00064 %
STAR Channel3,2 %2,6 %932 00039 %
National Geographic Channel3,1 %2,2 %853 00035 %
Disney Finland6,3 %4,9 %1 220 00051 %
Paramount Network0,4 %0,4 %231 00010 %
AlfaTV0,4 %0,6 %521 00022 %
Muut3,0 %2,4 %551 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 119 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.