Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 393 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %23,0 %1 751 00066 %
Yle TV27,3 %5,6 %1 726 00065 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,6 %1 197 00045 %
Yle yhteensä38,5 %32,2 %2 057 00077 %
MTV317,7 %22,9 %2 004 00075 %
Sub2,7 %2,6 %1 275 00048 %
AVA2,7 %2,4 %1 012 00038 %
C More Total1,0 %0,7 %324 00012 %
MTV yhteensä24,1 %28,7 %2 177 00081 %
Nelonen10,9 %14,7 %1 840 00069 %
Jim3,1 %2,9 %1 167 00044 %
Liv3,6 %3,9 %1 286 00048 %
Hero1,4 %1,7 %744 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %23,1 %2 065 00077 %
TV53,8 %3,8 %1 251 00047 %
Kutonen1,6 %1,8 %784 00029 %
Frii2,4 %2,4 %785 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %51 0002 %
TLC1,8 %1,4 %715 00027 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,3 %1 625 00061 %
STAR Channel2,7 %2,2 %912 00034 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %716 00027 %
Disney Finland4,8 %3,5 %1 139 00043 %
Music TV0,1 %0,1 %119 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %441 00017 %
Muut2,4 %1,4 %530 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 393 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.