Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 681 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %22,8 %3 496 00066 %
Yle TV28,3 %6,8 %3 492 00066 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,5 %2 400 00046 %
Yle yhteensä38,8 %33,2 %4 113 00078 %
MTV315,5 %20,7 %3 852 00073 %
Sub3,1 %3,1 %2 681 00051 %
AVA2,0 %1,8 %1 864 00035 %
C More Total1,7 %1,5 %865 00016 %
MTV yhteensä22,3 %27,1 %4 265 00081 %
Nelonen9,6 %12,6 %3 548 00067 %
Jim3,0 %3,0 %2 386 00045 %
Liv2,6 %2,9 %2 337 00044 %
Hero1,5 %1,9 %1 630 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,5 %3 986 00076 %
TV54,5 %4,9 %2 549 00048 %
Kutonen2,7 %2,8 %1 865 00035 %
Frii1,9 %2,0 %1 528 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %149 0003 %
TLC1,2 %1,0 %1 351 00026 %
Warner Bros. Discovery12,8 %12,6 %3 277 00062 %
STAR Channel2,9 %2,3 %1 847 00035 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %1 651 00031 %
Disney Finland5,7 %4,1 %2 388 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %245 0005 %
AlfaTV0,4 %0,6 %895 00017 %
Muut3,1 %1,9 %1 148 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 681 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.