Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 115 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %22,9 %1 674 00070 %
Yle TV29,0 %8,1 %1 627 00068 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %1 169 00049 %
Yle yhteensä39,4 %34,3 %1 905 00079 %
MTV313,2 %18,1 %1 715 00071 %
Sub3,3 %3,6 %1 326 00055 %
AVA1,3 %1,2 %831 00035 %
C More Total2,4 %2,3 %504 00021 %
MTV yhteensä20,2 %25,2 %1 931 00080 %
Nelonen8,1 %10,4 %1 587 00066 %
Jim3,0 %3,1 %1 178 00049 %
Liv1,7 %1,9 %1 033 00043 %
Hero1,7 %2,3 %874 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,7 %1 789 00074 %
TV55,2 %6,1 %1 251 00052 %
Kutonen3,8 %3,9 %1 047 00043 %
Frii1,3 %1,5 %712 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %91 0004 %
TLC0,6 %0,5 %634 00026 %
Warner Bros. Discovery14,9 %15,0 %1 562 00065 %
STAR Channel3,1 %2,4 %907 00038 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %904 00038 %
Disney Finland6,8 %4,7 %1 199 00050 %
Music TV0,3 %0,1 %123 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %454 00019 %
Muut3,6 %2,3 %579 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 115 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.