Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 349 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,1 %3 376 00069 %
Yle TV27,9 %6,7 %3 250 00066 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,5 %2 356 00048 %
Yle yhteensä39,0 %33,3 %3 846 00079 %
MTV315,4 %20,5 %3 580 00073 %
Sub3,0 %3,1 %2 554 00052 %
AVA2,0 %1,9 %1 826 00037 %
C More Total1,7 %1,4 %818 00017 %
MTV yhteensä22,1 %26,9 %3 958 00081 %
Nelonen9,3 %12,6 %3 295 00067 %
Jim3,0 %3,0 %2 323 00047 %
Liv2,7 %2,9 %2 292 00047 %
Hero1,5 %2,0 %1 608 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,5 %3 717 00076 %
TV54,5 %4,9 %2 459 00050 %
Kutonen2,7 %2,8 %1 804 00037 %
Frii1,9 %2,0 %1 484 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %136 0003 %
TLC1,2 %1,0 %1 345 00027 %
Warner Bros. Discovery12,9 %12,6 %3 121 00064 %
STAR Channel2,9 %2,3 %1 799 00037 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %1 610 00033 %
Disney Finland5,8 %4,1 %2 315 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %239 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %892 00018 %
Muut3,0 %1,8 %1 068 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 349 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.