Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,5 %3 324 00068 %
Yle TV27,4 %7,4 %3 200 00065 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,5 %2 254 00046 %
Yle yhteensä38,7 %34,3 %3 795 00077 %
MTV315,7 %20,1 %3 554 00073 %
Sub3,0 %2,9 %2 388 00049 %
AVA1,7 %1,5 %1 708 00035 %
C More Total2,5 %0,9 %869 00018 %
MTV yhteensä23,0 %25,5 %3 985 00081 %
Nelonen10,4 %14,4 %3 354 00068 %
Jim3,2 %3,0 %2 097 00043 %
Liv2,6 %2,9 %2 113 00043 %
Hero1,4 %1,7 %1 458 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %22,1 %3 718 00076 %
TV53,5 %4,0 %2 472 00050 %
Kutonen2,4 %2,6 %1 761 00036 %
Frii1,8 %1,9 %1 320 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %132 0003 %
TLC1,2 %1,0 %1 208 00025 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,4 %3 119 00064 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 686 00034 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %1 488 00030 %
Disney Finland5,3 %3,7 %2 208 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %249 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %891 00018 %
Muut3,3 %2,1 %1 012 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 371 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.