Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 311 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %22,3 %1 721 00066 %
Yle TV28,7 %9,0 %1 727 00067 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,4 %1 182 00046 %
Yle yhteensä37,8 %34,7 %1 988 00077 %
MTV313,4 %18,4 %1 839 00071 %
Sub3,6 %3,5 %1 324 00051 %
AVA1,2 %1,1 %825 00032 %
C More Total3,8 %1,5 %566 00022 %
MTV yhteensä22,0 %24,6 %2 111 00081 %
Nelonen8,9 %12,0 %1 731 00067 %
Jim3,5 %3,6 %1 165 00045 %
Liv1,6 %1,7 %955 00037 %
Hero1,5 %2,1 %810 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,4 %1 917 00074 %
TV53,8 %4,7 %1 343 00052 %
Kutonen3,4 %3,8 %1 064 00041 %
Frii1,3 %1,4 %658 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %86 0003 %
TLC0,7 %0,5 %591 00023 %
Warner Bros. Discovery13,2 %13,6 %1 673 00064 %
STAR Channel2,6 %2,0 %913 00035 %
National Geographic Channel3,8 %2,2 %884 00034 %
Disney Finland6,3 %4,2 %1 198 00046 %
Music TV0,3 %0,1 %157 0006 %
AlfaTV0,4 %0,6 %468 00018 %
Muut4,3 %2,7 %608 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 311 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.