Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 703 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,2 %3 446 00065 %
Yle TV27,7 %7,4 %3 430 00065 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %2 342 00044 %
Yle yhteensä38,4 %34,0 %4 047 00077 %
MTV315,8 %20,4 %3 812 00072 %
Sub3,1 %2,9 %2 501 00048 %
AVA1,7 %1,5 %1 736 00033 %
C More Total2,5 %0,9 %899 00017 %
MTV yhteensä23,2 %25,7 %4 271 00081 %
Nelonen10,7 %14,6 %3 596 00068 %
Jim3,1 %3,0 %2 169 00041 %
Liv2,6 %2,9 %2 158 00041 %
Hero1,3 %1,7 %1 471 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %22,2 %3 972 00075 %
TV53,5 %4,0 %2 525 00048 %
Kutonen2,3 %2,6 %1 792 00034 %
Frii1,8 %1,9 %1 339 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %141 0003 %
TLC1,2 %1,0 %1 227 00023 %
Warner Bros. Discovery11,2 %11,4 %3 228 00061 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 739 00033 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %1 535 00029 %
Disney Finland5,3 %3,7 %2 290 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %261 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %894 00017 %
Muut3,4 %2,1 %1 085 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 703 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.