Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 136 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,7 %33,7 %1 117 00095 %
Yle TV26,2 %5,9 %961 00082 %
Yle Teema&Fem4,6 %4,4 %841 00072 %
Yle yhteensä50,5 %44,0 %1 120 00096 %
MTV316,4 %21,8 %1 059 00090 %
Sub1,6 %1,6 %673 00057 %
AVA1,4 %0,8 %507 00043 %
C More Total2,0 %0,9 %180 00015 %
MTV yhteensä21,4 %25,1 %1 080 00092 %
Nelonen8,1 %12,2 %963 00082 %
Jim1,9 %1,6 %596 00051 %
Liv2,0 %2,3 %664 00057 %
Hero0,7 %0,8 %411 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %17,0 %1 014 00087 %
TV52,4 %2,4 %727 00062 %
Kutonen1,6 %2,0 %460 00039 %
Frii1,7 %1,9 %389 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %31 0003 %
TLC1,0 %0,8 %354 00030 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,8 %812 00069 %
STAR Channel1,4 %1,3 %462 00039 %
National Geographic Channel2,1 %1,2 %423 00036 %
Disney Finland3,6 %2,4 %606 00052 %
Music TV0,3 %0,0 %38 0003 %
AlfaTV0,7 %1,2 %410 00035 %
Muut2,0 %1,4 %320 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 136 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.