Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 332 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %22,1 %1 208 00085 %
Yle TV27,4 %8,0 %1 080 00076 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %893 00063 %
Yle yhteensä36,8 %33,7 %1 283 00090 %
MTV314,5 %18,4 %1 190 00084 %
Sub3,2 %2,8 %853 00060 %
AVA1,8 %1,7 %655 00046 %
C More Total2,2 %0,6 %227 00016 %
MTV yhteensä21,7 %23,5 %1 268 00089 %
Nelonen10,8 %14,7 %1 105 00078 %
Jim3,4 %3,1 %758 00053 %
Liv2,9 %3,4 %803 00056 %
Hero2,0 %2,6 %617 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %23,8 %1 204 00085 %
TV54,0 %4,4 %879 00062 %
Kutonen2,8 %2,9 %691 00049 %
Frii1,9 %2,0 %580 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %52 0004 %
TLC1,0 %0,9 %433 00030 %
Warner Bros. Discovery12,5 %12,4 %1 085 00076 %
STAR Channel2,6 %2,0 %654 00046 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %633 00045 %
Disney Finland6,1 %4,1 %840 00059 %
Music TV0,1 %0,0 %62 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %340 00024 %
Muut3,3 %2,0 %312 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 332 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.