Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 364 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,3 %1 246 00088 %
Yle TV27,8 %9,1 %1 067 00075 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,9 %864 00061 %
Yle yhteensä38,3 %35,3 %1 311 00092 %
MTV314,3 %18,2 %1 191 00084 %
Sub3,7 %3,7 %930 00065 %
AVA2,2 %1,9 %691 00049 %
C More Total0,9 %0,7 %187 00013 %
MTV yhteensä21,1 %24,6 %1 253 00088 %
Nelonen10,7 %13,8 %1 130 00079 %
Jim2,7 %2,7 %728 00051 %
Liv3,0 %3,1 %791 00056 %
Hero2,1 %2,6 %666 00047 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %22,1 %1 230 00086 %
TV54,1 %3,9 %896 00063 %
Kutonen3,2 %3,1 %690 00048 %
Frii2,4 %2,3 %574 00040 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %41 0003 %
TLC1,1 %1,0 %423 00030 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,9 %1 072 00075 %
STAR Channel2,6 %2,4 %683 00048 %
National Geographic Channel3,6 %2,0 %621 00044 %
Disney Finland6,1 %4,4 %852 00060 %
Music TV0,2 %0,1 %64 0004 %
AlfaTV0,2 %0,2 %291 00020 %
Muut3,8 %2,3 %294 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 364 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.