Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,3 %1 724 00069 %
Yle TV26,5 %6,2 %1 533 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,8 %1 064 00043 %
Yle yhteensä38,8 %33,3 %1 981 00079 %
MTV317,8 %22,4 %1 775 00071 %
Sub2,7 %2,8 %1 198 00048 %
AVA2,8 %2,4 %985 00040 %
C More Total0,8 %0,5 %276 00011 %
MTV yhteensä24,1 %28,0 %1 954 00078 %
Nelonen11,8 %16,1 %1 712 00069 %
Jim2,6 %2,5 %935 00038 %
Liv3,9 %3,8 %1 187 00048 %
Hero1,3 %1,5 %648 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,6 %23,8 %1 916 00077 %
TV53,2 %2,9 %1 149 00046 %
Kutonen1,5 %1,6 %728 00029 %
Frii2,5 %2,5 %654 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC1,9 %1,4 %598 00024 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,7 %1 478 00059 %
STAR Channel2,5 %2,4 %857 00034 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %602 00024 %
Disney Finland4,5 %3,6 %1 069 00043 %
Music TV0,1 %0,0 %72 0003 %
AlfaTV0,3 %0,5 %363 00015 %
Muut2,9 %2,1 %394 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 230 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.