Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 370 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %24,4 %3 406 00070 %
Yle TV27,7 %8,5 %3 118 00064 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %2 171 00044 %
Yle yhteensä40,0 %35,6 %3 911 00080 %
MTV315,8 %20,2 %3 464 00071 %
Sub3,1 %3,1 %2 467 00050 %
AVA2,0 %1,8 %1 797 00037 %
C More Total1,4 %1,1 %719 00015 %
MTV yhteensä22,3 %26,1 %3 866 00079 %
Nelonen10,3 %13,8 %3 280 00067 %
Jim2,9 %2,9 %2 026 00041 %
Liv2,9 %2,9 %2 190 00045 %
Hero1,6 %2,0 %1 464 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %21,5 %3 698 00076 %
TV53,7 %3,5 %2 370 00048 %
Kutonen2,7 %2,7 %1 759 00036 %
Frii1,9 %1,9 %1 299 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %110 0002 %
TLC1,3 %1,0 %1 103 00023 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,8 %2 987 00061 %
STAR Channel2,5 %2,3 %1 788 00037 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %1 511 00031 %
Disney Finland5,4 %3,9 %2 303 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %197 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %796 00016 %
Muut3,5 %2,4 %937 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 370 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.