Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 397 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %28,6 %3 749 00077 %
Yle TV212,3 %12,7 %3 632 00074 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %2 238 00046 %
Yle yhteensä47,5 %44,1 %4 091 00084 %
MTV315,2 %19,6 %3 623 00074 %
Sub2,9 %2,7 %2 512 00051 %
AVA1,7 %1,5 %1 842 00038 %
C More Total2,0 %0,8 %627 00013 %
MTV yhteensä21,7 %24,6 %3 930 00080 %
Nelonen8,9 %11,7 %3 358 00069 %
Jim2,5 %2,7 %1 916 00039 %
Liv2,2 %2,2 %2 183 00045 %
Hero1,3 %1,6 %1 512 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,3 %3 714 00076 %
TV52,6 %2,2 %2 240 00046 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 734 00035 %
Frii1,5 %1,5 %1 192 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %105 0002 %
TLC1,1 %0,9 %1 131 00023 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,1 %2 869 00059 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 705 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,4 %1 355 00028 %
Disney Finland4,7 %3,2 %2 132 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %230 0005 %
AlfaTV0,3 %0,5 %881 00018 %
Muut2,7 %2,0 %961 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 397 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.