Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 296 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,0 %16,9 %995 00072 %
Yle TV216,4 %16,3 %1 022 00074 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,8 %445 00032 %
Yle yhteensä34,1 %35,1 %1 167 00084 %
MTV313,9 %17,6 %1 011 00073 %
Sub5,5 %4,2 %691 00050 %
AVA2,1 %2,0 %464 00034 %
C More Total2,3 %1,0 %170 00012 %
MTV yhteensä23,8 %24,8 %1 157 00084 %
Nelonen11,2 %13,1 %944 00068 %
Jim4,9 %5,7 %527 00038 %
Liv2,8 %2,5 %546 00040 %
Hero1,9 %2,3 %358 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,8 %23,6 %1 069 00077 %
TV53,1 %2,2 %531 00038 %
Kutonen3,1 %2,8 %452 00033 %
Frii1,1 %0,9 %204 00015 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %26 0002 %
TLC1,6 %1,3 %267 00019 %
Warner Bros. Discovery9,4 %7,6 %791 00057 %
STAR Channel4,6 %3,7 %450 00033 %
National Geographic Channel2,4 %1,3 %305 00022 %
Disney Finland7,0 %4,9 %560 00040 %
Music TV0,6 %0,4 %97 0007 %
AlfaTV0,1 %0,2 %148 00011 %
Muut4,2 %3,4 %268 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 296 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.