Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 273 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,5 %28,4 %1 903 00076 %
Yle TV210,7 %10,4 %1 802 00072 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 110 00045 %
Yle yhteensä46,2 %41,6 %2 060 00083 %
MTV317,6 %22,1 %1 880 00075 %
Sub2,8 %2,4 %1 216 00049 %
AVA2,3 %1,9 %965 00039 %
C More Total1,0 %0,3 %244 00010 %
MTV yhteensä23,6 %26,7 %2 029 00081 %
Nelonen10,3 %13,9 %1 749 00070 %
Jim2,3 %2,4 %881 00035 %
Liv3,0 %3,0 %1 207 00048 %
Hero1,0 %0,9 %663 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,3 %1 929 00077 %
TV52,4 %2,1 %1 054 00042 %
Kutonen1,3 %1,4 %717 00029 %
Frii1,9 %1,7 %583 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC1,7 %1,3 %575 00023 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,6 %1 409 00057 %
STAR Channel2,0 %1,8 %785 00032 %
National Geographic Channel1,6 %0,9 %538 00022 %
Disney Finland3,6 %2,7 %969 00039 %
Music TV0,1 %0,1 %106 0004 %
AlfaTV0,4 %0,5 %414 00017 %
Muut2,0 %1,6 %413 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 273 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.