Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 339 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %24,2 %3 446 00070 %
Yle TV211,4 %8,5 %3 308 00068 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %2 199 00045 %
Yle yhteensä43,2 %35,5 %3 907 00080 %
MTV316,4 %22,1 %3 541 00072 %
Sub3,0 %3,2 %2 501 00051 %
AVA1,7 %1,5 %1 799 00037 %
C More Total0,5 %0,4 %345 0007 %
MTV yhteensä21,7 %27,3 %3 865 00079 %
Nelonen10,1 %13,9 %3 282 00067 %
Jim2,7 %2,7 %1 910 00039 %
Liv2,3 %2,3 %2 101 00043 %
Hero1,6 %2,1 %1 504 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %21,1 %3 659 00075 %
TV53,6 %3,9 %2 493 00051 %
Kutonen2,2 %2,4 %1 724 00035 %
Frii1,7 %1,9 %1 287 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %105 0002 %
TLC1,2 %1,0 %1 137 00023 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,0 %3 047 00062 %
STAR Channel2,4 %2,0 %1 730 00035 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 386 00028 %
Disney Finland4,8 %3,5 %2 195 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %220 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %863 00018 %
Muut2,7 %2,0 %1 016 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 339 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.