Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 675 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %23,9 %3 557 00068 %
Yle TV211,7 %8,5 %3 541 00067 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %2 254 00043 %
Yle yhteensä42,9 %35,2 %4 166 00079 %
MTV316,5 %22,2 %3 770 00072 %
Sub3,1 %3,3 %2 642 00050 %
AVA1,7 %1,5 %1 832 00035 %
C More Total0,5 %0,4 %389 0007 %
MTV yhteensä21,8 %27,4 %4 131 00078 %
Nelonen10,3 %14,1 %3 508 00067 %
Jim2,7 %2,6 %1 951 00037 %
Liv2,3 %2,3 %2 149 00041 %
Hero1,6 %2,1 %1 532 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %21,2 %3 907 00074 %
TV53,6 %3,9 %2 584 00049 %
Kutonen2,2 %2,4 %1 797 00034 %
Frii1,7 %1,9 %1 315 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %108 0002 %
TLC1,2 %1,0 %1 149 00022 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,0 %3 182 00060 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 801 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 431 00027 %
Disney Finland4,8 %3,6 %2 296 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %230 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %879 00017 %
Muut2,8 %2,1 %1 075 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 675 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.