Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 352 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %22,8 %1 236 00087 %
Yle TV210,1 %8,4 %1 151 00081 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %868 00061 %
Yle yhteensä41,1 %34,1 %1 309 00092 %
MTV316,0 %20,9 %1 196 00084 %
Sub3,2 %3,5 %889 00063 %
AVA1,7 %1,6 %730 00051 %
C More Total0,5 %0,3 %121 0008 %
MTV yhteensä21,4 %26,2 %1 251 00088 %
Nelonen10,5 %14,8 %1 119 00079 %
Jim2,5 %2,3 %671 00047 %
Liv2,4 %2,3 %777 00055 %
Hero2,3 %3,0 %643 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %22,4 %1 204 00085 %
TV53,8 %3,9 %893 00063 %
Kutonen2,6 %2,9 %666 00047 %
Frii2,2 %2,4 %551 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %45 0003 %
TLC1,0 %1,0 %421 00030 %
Warner Bros. Discovery11,3 %11,1 %1 058 00075 %
STAR Channel2,1 %1,9 %628 00044 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %576 00041 %
Disney Finland5,1 %3,7 %796 00056 %
Music TV0,1 %0,1 %57 0004 %
AlfaTV0,2 %0,4 %316 00022 %
Muut3,0 %2,0 %350 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 352 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.