Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 366 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %25,5 %1 258 00088 %
Yle TV27,3 %5,3 %1 113 00078 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %840 00059 %
Yle yhteensä40,7 %33,8 %1 308 00092 %
MTV316,0 %21,0 %1 243 00087 %
Sub3,6 %3,7 %909 00064 %
AVA2,2 %2,1 %719 00051 %
C More Total2,0 %1,3 %198 00014 %
MTV yhteensä23,9 %28,2 %1 287 00090 %
Nelonen9,3 %12,6 %1 110 00078 %
Jim2,5 %2,4 %678 00048 %
Liv2,6 %3,0 %800 00056 %
Hero2,2 %2,8 %645 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %20,7 %1 205 00085 %
TV53,5 %4,0 %907 00064 %
Kutonen2,2 %2,1 %635 00045 %
Frii2,0 %2,3 %533 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %40 0003 %
TLC1,0 %1,0 %448 00031 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,5 %1 081 00076 %
STAR Channel2,6 %2,2 %684 00048 %
National Geographic Channel3,2 %1,9 %561 00039 %
Disney Finland5,8 %4,1 %821 00058 %
Music TV0,2 %0,1 %73 0005 %
AlfaTV0,2 %0,3 %301 00021 %
Muut3,8 %3,3 %341 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 366 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.