Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 711 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %26,3 %3 634 00069 %
Yle TV28,5 %5,0 %3 400 00065 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,9 %2 233 00042 %
Yle yhteensä42,0 %34,3 %4 094 00078 %
MTV317,3 %22,9 %3 920 00074 %
Sub3,1 %3,2 %2 609 00050 %
AVA2,0 %1,9 %1 864 00035 %
C More Total2,1 %1,5 %610 00012 %
MTV yhteensä24,5 %29,4 %4 219 00080 %
Nelonen9,2 %12,5 %3 606 00068 %
Jim2,7 %2,6 %2 045 00039 %
Liv2,4 %2,8 %2 252 00043 %
Hero1,5 %1,9 %1 560 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %19,8 %3 941 00075 %
TV53,4 %4,0 %2 575 00049 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 785 00034 %
Frii1,6 %1,8 %1 326 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %120 0002 %
TLC1,3 %1,1 %1 220 00023 %
Warner Bros. Discovery8,6 %9,0 %3 205 00061 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 885 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,4 %1 464 00028 %
Disney Finland5,2 %3,8 %2 354 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %233 0004 %
AlfaTV0,3 %0,6 %845 00016 %
Muut3,4 %3,0 %1 075 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 711 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.