Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 361 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,1 %1 276 00089 %
Yle TV29,8 %7,0 %1 159 00081 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,9 %874 00061 %
Yle yhteensä40,8 %34,0 %1 326 00093 %
MTV316,5 %21,7 %1 241 00087 %
Sub3,5 %4,0 %911 00064 %
AVA2,2 %2,3 %747 00052 %
C More Total0,5 %0,5 %123 0009 %
MTV yhteensä22,8 %28,5 %1 268 00089 %
Nelonen9,6 %13,4 %1 168 00082 %
Jim2,5 %2,3 %755 00053 %
Liv2,6 %2,8 %765 00054 %
Hero1,8 %2,2 %659 00046 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %20,7 %1 215 00085 %
TV54,2 %4,5 %914 00064 %
Kutonen2,5 %2,0 %666 00047 %
Frii2,0 %2,0 %560 00039 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %46 0003 %
TLC1,0 %0,9 %491 00034 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,8 %1 064 00075 %
STAR Channel2,8 %2,2 %701 00049 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %574 00040 %
Disney Finland6,1 %4,2 %822 00058 %
Music TV0,1 %0,0 %47 0003 %
AlfaTV0,2 %0,3 %317 00022 %
Muut3,4 %2,5 %365 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 361 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.