Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %10,9 %830 00060 %
Yle TV211,8 %8,1 %812 00059 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,8 %432 00031 %
Yle yhteensä25,3 %20,8 %1 008 00073 %
MTV316,5 %20,0 %991 00072 %
Sub5,6 %5,3 %684 00049 %
AVA2,7 %2,6 %419 00030 %
C More Total0,9 %0,6 %107 0008 %
MTV yhteensä25,6 %28,4 %1 106 00080 %
Nelonen12,3 %15,8 %912 00066 %
Jim4,9 %5,7 %551 00040 %
Liv4,1 %4,3 %542 00039 %
Hero1,8 %2,3 %367 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä23,1 %28,1 %1 034 00075 %
TV55,5 %6,3 %644 00047 %
Kutonen3,5 %2,9 %438 00032 %
Frii1,6 %1,6 %269 00019 %
The Discovery Channel0,4 %0,5 %44 0003 %
TLC2,5 %1,7 %322 00023 %
Warner Bros. Discovery13,6 %13,0 %846 00061 %
STAR Channel4,6 %4,0 %508 00037 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %348 00025 %
Disney Finland7,5 %6,1 %613 00044 %
Music TV0,8 %0,5 %127 0009 %
AlfaTV0,1 %0,1 %80 0006 %
Muut3,9 %3,1 %281 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 240 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.