Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %23,7 %1 853 00069 %
Yle TV211,5 %7,5 %1 782 00067 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %1 165 00044 %
Yle yhteensä42,6 %33,8 %2 102 00079 %
MTV319,7 %25,7 %1 991 00075 %
Sub2,8 %3,3 %1 261 00047 %
AVA2,8 %2,4 %1 050 00039 %
C More Total0,5 %0,3 %170 0006 %
MTV yhteensä25,8 %31,7 %2 118 00079 %
Nelonen10,0 %14,2 %1 916 00072 %
Jim2,2 %2,1 %990 00037 %
Liv3,4 %3,6 %1 239 00046 %
Hero1,0 %1,2 %688 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %21,1 %2 048 00077 %
TV53,4 %3,6 %1 274 00048 %
Kutonen1,0 %0,9 %713 00027 %
Frii2,1 %2,1 %675 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0002 %
TLC1,7 %1,3 %725 00027 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,2 %1 600 00060 %
STAR Channel2,1 %1,8 %878 00033 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %618 00023 %
Disney Finland3,8 %3,0 %1 059 00040 %
Music TV0,2 %0,1 %99 0004 %
AlfaTV0,2 %0,4 %386 00014 %
Muut2,3 %1,7 %506 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 396 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.