Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 350 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %25,0 %3 468 00071 %
Yle TV211,6 %7,7 %3 295 00067 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %2 240 00046 %
Yle yhteensä43,7 %35,2 %3 846 00079 %
MTV317,5 %23,3 %3 630 00074 %
Sub3,2 %3,6 %2 561 00052 %
AVA2,2 %2,0 %1 879 00038 %
C More Total0,6 %0,6 %353 0007 %
MTV yhteensä23,5 %29,4 %3 890 00079 %
Nelonen8,8 %12,5 %3 443 00070 %
Jim2,6 %2,5 %2 037 00042 %
Liv2,5 %2,7 %2 161 00044 %
Hero1,3 %1,7 %1 466 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %19,4 %3 704 00076 %
TV53,8 %4,4 %2 517 00051 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 636 00033 %
Frii1,7 %1,8 %1 343 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %122 0002 %
TLC1,2 %1,0 %1 293 00026 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,3 %3 052 00062 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 844 00038 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 427 00029 %
Disney Finland5,1 %3,9 %2 210 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %223 0005 %
AlfaTV0,3 %0,4 %838 00017 %
Muut2,8 %2,2 %1 064 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 350 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.