Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,1 %1 786 00072 %
Yle TV211,3 %7,5 %1 672 00067 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %1 124 00045 %
Yle yhteensä42,9 %34,2 %1 979 00079 %
MTV319,8 %25,6 %1 868 00075 %
Sub2,8 %3,2 %1 204 00048 %
AVA2,8 %2,5 %1 025 00041 %
C More Total0,4 %0,2 %154 0006 %
MTV yhteensä25,7 %31,5 %1 984 00080 %
Nelonen9,7 %13,9 %1 796 00072 %
Jim2,2 %2,1 %963 00039 %
Liv3,5 %3,6 %1 206 00048 %
Hero1,0 %1,3 %664 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %20,8 %1 918 00077 %
TV53,4 %3,7 %1 227 00049 %
Kutonen1,0 %0,8 %680 00027 %
Frii2,1 %2,2 %671 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC1,8 %1,3 %705 00028 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,2 %1 531 00061 %
STAR Channel2,1 %1,8 %841 00034 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %602 00024 %
Disney Finland3,8 %3,0 %1 013 00041 %
Music TV0,2 %0,1 %95 0004 %
AlfaTV0,2 %0,4 %386 00016 %
Muut2,3 %1,6 %480 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 229 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.