Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 345 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,3 %3 433 00070 %
Yle TV214,6 %9,0 %3 236 00066 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %2 241 00046 %
Yle yhteensä45,7 %36,8 %3 841 00078 %
MTV315,8 %21,4 %3 613 00074 %
Sub3,2 %3,4 %2 653 00054 %
AVA2,0 %1,9 %2 024 00041 %
C More Total2,2 %0,9 %677 00014 %
MTV yhteensä23,2 %27,5 %3 948 00081 %
Nelonen8,7 %13,2 %3 464 00071 %
Jim2,5 %2,8 %2 088 00043 %
Liv2,5 %2,7 %2 110 00043 %
Hero1,2 %1,6 %1 438 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %20,3 %3 730 00076 %
TV53,2 %3,7 %2 479 00051 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 598 00033 %
Frii1,8 %2,0 %1 409 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %99 0002 %
TLC1,2 %1,0 %1 224 00025 %
Warner Bros. Discovery8,7 %9,2 %3 042 00062 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 725 00035 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %1 467 00030 %
Disney Finland4,5 %3,4 %2 191 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %228 0005 %
AlfaTV0,3 %0,5 %976 00020 %
Muut2,6 %2,1 %1 007 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 345 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.