Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 670 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,0 %3 563 00068 %
Yle TV214,8 %9,0 %3 456 00066 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %2 337 00044 %
Yle yhteensä45,5 %36,5 %4 083 00078 %
MTV315,8 %21,5 %3 846 00073 %
Sub3,3 %3,4 %2 764 00053 %
AVA2,0 %1,9 %2 076 00039 %
C More Total2,2 %0,9 %714 00014 %
MTV yhteensä23,3 %27,7 %4 212 00080 %
Nelonen8,9 %13,5 %3 688 00070 %
Jim2,4 %2,8 %2 140 00041 %
Liv2,4 %2,7 %2 166 00041 %
Hero1,2 %1,5 %1 472 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %20,5 %3 969 00075 %
TV53,2 %3,7 %2 546 00048 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 660 00032 %
Frii1,7 %1,9 %1 443 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %108 0002 %
TLC1,2 %1,0 %1 242 00024 %
Warner Bros. Discovery8,6 %9,2 %3 152 00060 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 791 00034 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %1 511 00029 %
Disney Finland4,4 %3,4 %2 288 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %241 0005 %
AlfaTV0,3 %0,5 %1 001 00019 %
Muut2,7 %2,2 %1 067 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 670 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.