Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 649 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,2 %3 637 00069 %
Yle TV214,8 %8,1 %3 495 00066 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %2 324 00044 %
Yle yhteensä46,4 %34,9 %4 156 00079 %
MTV316,2 %23,0 %3 715 00071 %
Sub3,2 %3,7 %2 721 00052 %
AVA2,0 %2,0 %2 021 00038 %
C More Total0,9 %0,8 %552 00010 %
MTV yhteensä22,2 %29,4 %4 131 00078 %
Nelonen9,0 %13,5 %3 597 00068 %
Jim2,6 %3,1 %2 284 00043 %
Liv2,6 %3,0 %2 175 00041 %
Hero1,0 %1,3 %1 341 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %20,9 %3 963 00075 %
TV52,7 %3,0 %2 455 00047 %
Kutonen1,8 %1,8 %1 739 00033 %
Frii1,5 %1,8 %1 332 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %136 0003 %
TLC1,2 %1,0 %1 259 00024 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,5 %3 184 00060 %
STAR Channel2,2 %1,9 %1 837 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 568 00030 %
Disney Finland4,5 %3,5 %2 356 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %202 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %898 00017 %
Muut2,8 %2,1 %1 083 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 649 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.