Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 103 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %24,7 %1 711 00071 %
Yle TV216,4 %9,5 %1 625 00068 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %1 093 00045 %
Yle yhteensä48,4 %36,6 %1 898 00079 %
MTV313,6 %19,9 %1 676 00070 %
Sub3,4 %4,1 %1 336 00056 %
AVA1,3 %1,4 %902 00038 %
C More Total1,2 %1,1 %279 00012 %
MTV yhteensä19,4 %26,4 %1 887 00078 %
Nelonen8,2 %12,4 %1 667 00069 %
Jim2,8 %3,4 %1 133 00047 %
Liv1,8 %2,4 %976 00041 %
Hero1,0 %1,4 %672 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %19,6 %1 830 00076 %
TV52,9 %3,3 %1 206 00050 %
Kutonen2,8 %2,9 %989 00041 %
Frii1,1 %1,5 %647 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %81 0003 %
TLC0,7 %0,6 %591 00025 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,6 %1 530 00064 %
STAR Channel2,5 %2,2 %975 00041 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %865 00036 %
Disney Finland5,5 %4,4 %1 214 00050 %
Music TV0,4 %0,1 %101 0004 %
AlfaTV0,4 %0,7 %471 00020 %
Muut3,0 %2,5 %557 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 103 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.