Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 092 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %22,8 %1 655 00069 %
Yle TV225,8 %12,8 %1 753 00073 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,8 %1 180 00049 %
Yle yhteensä52,4 %38,4 %1 911 00079 %
MTV312,1 %19,1 %1 624 00068 %
Sub3,4 %4,2 %1 309 00054 %
AVA1,0 %1,2 %793 00033 %
C More Total0,8 %0,7 %223 0009 %
MTV yhteensä17,3 %25,2 %1 831 00076 %
Nelonen7,6 %12,4 %1 578 00066 %
Jim2,2 %2,7 %1 052 00044 %
Liv1,4 %1,8 %934 00039 %
Hero1,0 %1,5 %691 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %18,5 %1 720 00072 %
TV53,1 %3,8 %1 182 00049 %
Kutonen2,7 %2,7 %986 00041 %
Frii1,0 %1,4 %724 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %83 0003 %
TLC0,5 %0,5 %559 00023 %
Warner Bros. Discovery7,9 %8,7 %1 506 00063 %
STAR Channel2,5 %2,3 %955 00040 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %823 00034 %
Disney Finland5,9 %4,8 %1 175 00049 %
Music TV0,3 %0,1 %103 0004 %
AlfaTV0,3 %0,6 %448 00019 %
Muut3,8 %3,7 %615 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 092 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.